Loading...

Мета програми Gen.Camp:
стабілізація психоемоційного стану дитини після травмуючої події.

Тривалість програми: 21 день.
Країна: Україна.

Допомога дітям здійснюється безкоштовно за ініціативи та кошти українських меценатів

Про особливості роботи з дітьми, які пережили важку травмуючу подію

авторська програма психологічної допомоги “Захищені любов’ю”

«Любов – це коли нічого не соромно, нічого не страшно,

розумієте?

Коли тебе не підведуть, не зрадять. Коли вірять».

Антуан де Сент-Екзюпері

Програму реабілітації «Захищені любов’ю» створили для дітей, які не просто втратили батьків під час війни, а й багато хто з них став свідком смерті близьких.

Маленька Маргарита разом із мамою вибралися з-під завалів, під якими загинула вся родина – тато, брат, бабусі… 12 людей! Маріуполь…

Богдан – його підібрали та вивезли із зони бойових дій поліцейські, він сидів поруч із тілами загиблих батьків кілька днів… Бахмут…

Андрій – його разом із батьками буквально розчавив російський танк, в останній момент хлопчика з розстріляної машини викинули на узбіччя, і він лежав і дивився, як горять у машині його батьки… Київська область…

Маріуполь, Бахмут, Чернігів, Харків, Київ, Ірпінь, Бородянка, Дніпро, Буча – це географія…

Діма, Артем, Сава, Богдан, Мілана, Влад, Рената, Матвій – це діти, осиротілі, деякі поранені…

За час роботи проекту – 60 таких історій.

А ще страшні розповіді про перебування у полоні у підвалі у селі Ягідне. Діти провели у цьому підвалі 28 днів, не дозволяли виносити померлих, тримали в голоді та страху, виводили на розстріл.

Звичайно, війна в Україні пройшла своїм трагічним слідом по всіх сім'ях, але ці діти, які стали свідками жахів, здавалося б, неможливих у 21 столітті, особливо потребували допомоги.

Ми збирали їх по всій країні і, мабуть, у цій програмі зіткнулися з такою глибиною страждання, що треба ще багато часу для осмислення та, можливо, опису цього досвіду. Достеменно знаємо, що жодна європейська країна не переживала, на щастя, нічого подібного. І перед нами стояло завдання створити алгоритм роботи з травмою, що враховує особливості нашої ментальності, часу та глибини травматичного досвіду.
Психологічна реабілітація – основне завдання табору. Програма реабілітації для кожної дитини є індивідуальною, проте схема корекційного процесу загальна:
-діагностика;
-групова психотерапія;
-Індивідуальна психотерапія;
-нейропсихологічна корекція (у разі когнітивних порушень)

Принципи роботи в таборі для дітей, що пережили військову травму, базуються на основних положеннях Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги (УКПМД) «Реакція на важкі стреси та розлади адаптації. Посттравматичний стресовий розлад», розроблений з урахуванням сучасних вимог доказової медицини.

З урахуванням того, що травма впливає на всі сфери життя травмованого людини: емоційну, когнітивну, поведінкову, обрано кілька напрямків сучасної психологічної допомоги і, завдяки принципу психологічного мультиплікатора, створено єдиний алгоритм.

В основі підходу – принципи когнітивно-поведінкової терапії (КПТ):
- активність
- Робота з думками
- Оцінка ситуацій
- Зміни у поведінці.
- використання методів КПТ дозволяє підвищити здатність більш ефективно діяти у стресовій ситуації, підвищує рівень стресойстійкості.

Іншою складовою програми є використання методу кататимно-імагінативної психотерапії (символдрами). Для психокорекційної роботи з дитиною, що пережила травму, потрібний метод глибинно-орієнтованої психокорекції, який допоможе опрацювати проблеми, пов'язані з порушенням таких адаптивних можливостей як прийняття себе та прийняття інших, локус контролю, ескапізм, інтернальність.
Дослідження наших співвітчизників показали, що метод кататимно-імагінативної психотерапії багато в чому відповідає традиціям, настановам української ментальності, орієнтованій на емоційно-образне переживання та вирішення психологічних конфліктів. А також має ряд переваг у роботі з дітьми, починаючи з 7-8 років.
Незважаючи на особливу ефективність методу в роботі з клієнтами з вираженим образним мисленням, символдрама дозволяє також вести піхокорекційну роботу з клієнтами, що зазнають труднощів у вираженні своїх емоцій і переживань на вербальному рівні, яким складно висловити своє внутрішнє ставлення до проблеми, особливо в тих випадках, коли необхідно виявити тонкі нюанси внутрішнього сприйняття, оцінки чи ставлення до конфлікту, зрозуміти причину протиріч у поведінці пацієнта.

Два табори, які вже показали позитивні результати, надихнули нас на продовження роботи. Однак для ефективної роботи необхідна команда професіоналів – злагоджена, яка володіє методами психологічної допомоги у супроводі травми.
Робота психолога в таборі відрізняється від формату, до якого ми звикли у звичайній практиці.
Психолог-член команди, що живе в таборі, бере участь у всіх активностях, має можливість спостерігати за дітьми не тільки під час своєї роботи, але в іграх, взаємодії з іншими дітьми та дорослими і навіть під час їжі у їдальні.
Під час зміни кожний психолог веде від 8 до 10 дітей. Це і групова робота та індивідуальні прийоми. Також психолог читає увечері книги у групі дітей. Це так зване емерджентне читання.
Практика показала, що, окрім поставлених завдань, нам доводиться і швидко реагувати на кризові ситуації, які також виникають у житті табору – конфлікти, панічні атаки та інші прояви травми.
День насичений та наповнений. АЛЕ! Результат роботи стає найголовнішим подарунком та ресурсом для професіонала. Коли ти бачиш усмішку дитини, радієш звичайній, веселій грі і навіть хуліганській витівці хлопчика, якого спочатку ти бачила пониклим, переляканим і дуже тихим.
Вимоги до фахівців
1. Вища психологічна освіта
2. Додаткова освіта (КПТ, КІП, або інше науково обґрунтоване спрямування)
3. Досвід роботи з дітьми та підлітками
4. Психологічна врівноваженість
5. Стійкість та здатність відновлювати ресурси.
6. Готовність працювати в таборі 21 день
7. Проходження тренінгу-навчання за програмою «Захищені любов'ю».